Us informem que, en el marc de les actuacions ordinàries de vigilància i control del mercat, la Consejería de Consumo de la Junta de Andalucía ha posat en marxa una campanya d’inspecció mitjançant contractació electrònica, a través dels seus serveis d’inspecció de consum.

Ja em tingut algun cas, i l’Agencia Catalana de Consum, ens ha informat que es així, i cal donar resposta a les diligencies, tot i que ens vinguin de la Junta de Andalusia.

Aquestes inspeccions consisteixen a simular processos de compra a través d’internet, com si es tractés d’un consumidor real, amb la finalitat de comprovar que les empreses compleixen amb la normativa vigent en matèria de protecció de les persones consumidores.

Els aspectes que es poden verificar en aquest tipus d’inspeccions inclouen, entre d’altres:

  • La informació prèvia que s’ofereix abans de formalitzar la compra.
  • Les condicions generals de contractació i la seva claredat.
  • Els drets de desistiment i les polítiques de devolució.
  • La seguretat en els sistemes de pagament.
  • El compliment de la normativa sobre protecció de dades personals.

Aquest tipus d’actuació son per garantir la transparència i la confiança en el comerç electrònic.

Us recomanem revisar que els vostres canals de venda online compleixin amb la normativa vigent.